Post-booking revenue - nowe rozwiązanie w liniach lotniczych
21.10.2025
Platforma Re-Commerce, z której korzystają linie lotnicze, identyfikuje loty cieszące się dużym popytem nawet siedem dni przed odlotem i proaktywnie oferuje klientom możliwość przeniesienia się na alternatywne, potwierdzone loty w zamian za spersonalizowane nagrody.
fot. Pixabay
Dotychczas usługa "Post-booking revenue" była rozumiana jako wszelkie zakupy i działania w linii lotniczej, w której właśnie zamierzamy kupić bilet na lot. Dobrym przykładem jest sytuacja podczas zakupu biletów: przemyśl dobrze, ile bagażu i których dodatkowych usług potrzebujesz (bagaż rejestrowany, czy wystarczy Ci tylko podręczny? Chcesz siedzieć razem z towarzyszami podróży czy jest to dla Ciebie bez znaczenia?). Bo gdy już kupisz bilet i będziesz chciał coś do niego dokupić, cena będzie znacznie wyższa niż podczas zakupu biletu.
Usługa "Post-booking revenue" jest bezpłatna dla wszystkich klientów.
Rozwiązanie to jest reklamowane jako bezpłatna usługa dla podróżnych, że działa na korzyść klienta zapewniając mu większą elastyczność i kontrolę nad planami podróży.
Tak naprawdę system przede wszystkim pomaga linii lotniczej zoptymalizować popyt, poprawić wydajność i ogólną jakość podróży.
System wskazuje linii najbardziej atrakcyjne loty z punktu widzenia obłożenia samolotu i sprzedaży biletów, na około tydzień przed jego startem.
Następnie platforma Volantio pomaga linii wysłać na tym konkretnym locie powiadomienia do pasażerów, przede wszystkim tych, którzy kupili bilety na swój lot w niskich cenach, którym oferuje zmianę lotu na inny termin lub na inny lot danego dnia, ale cieszący się mniejszym zainteresowaniem, w zamian za niewielkie korzyści typu vouchery na kolejne podróże lub gotówkę.
Nasze oferty znajdziecie tutaj.
fot. Pixabay
Jakie korzyści dla pasażera?
- W Internecie możemy znaleźć opinie, że to przede wszystkim oszczędność czasu dla pasażera, który w sytuacji prawdopodobieństwa overbookingu na jego locie nie musi jechać na lotnisko, więc oszczędza czas i nerwy.
- Nie zawsze musimy się trzymać sztywno wybranego lotu, czasem proponowany lot bardziej odpowiada naszym planom, niż ten który wybraliśmy np. ze względu na cenę.
- Zdarza się, że nasze plany uległy zmianie, wtedy masz możliwość elastycznej zmiany daty bądź godziny wylotu
A co z wadami usługi post-booking revenue?
- cześć pasażerów wskazuje na bardzo niewielkie benefity z tytułu zwolnienia miejsca na swoim locie
- w przypadku zmiany godziny lub daty lotu, system pozbawia pasażerów zakupionych dodatkowych usług, np. możliwości dokonania wcześniej odprawy
- gdy zdecydujesz się na zmianę lotu, Twoje miejsce w obleganym locie przewoźnik może sprzedać za dużo wyższą cenę
Jakie linie obecnie korzystają z systemu?
Z systemu Volantio, korzystaja linie:
- Southwest Airlines
- Aeromexico
- Air Canada
- Air Europa
- Alaska Airlines
- Avianca
- Flyadeal
- Icelandair
- Japan Airlines
- Jetstar
- Qantas
- Scoot
- Volaris
- Vueling
Zapraszamy do podróżowania z nami.