Post-booking revenue - nowe rozwiązanie w liniach lotniczych

21.10.2025

Platforma Re-Commerce, z której korzystają linie lotnicze, identyfikuje loty cieszące się dużym popytem nawet siedem dni przed odlotem i proaktywnie oferuje klientom możliwość przeniesienia się na alternatywne, potwierdzone loty w zamian za spersonalizowane nagrody.


fot. Pixabay

Dotychczas usługa "Post-booking revenue" była rozumiana jako wszelkie zakupy i działania w linii lotniczej, w której właśnie zamierzamy kupić bilet na lot. Dobrym przykładem jest sytuacja podczas zakupu biletów: przemyśl dobrze, ile bagażu i których dodatkowych usług potrzebujesz (bagaż rejestrowany, czy wystarczy Ci tylko podręczny? Chcesz siedzieć razem z towarzyszami podróży czy jest to dla Ciebie bez znaczenia?). Bo gdy już kupisz bilet i będziesz chciał coś do niego dokupić, cena będzie znacznie wyższa niż podczas zakupu biletu.

Usługa "Post-booking revenue" jest bezpłatna dla wszystkich klientów.

Rozwiązanie to jest reklamowane jako bezpłatna usługa dla podróżnych, że działa na korzyść klienta zapewniając mu większą elastyczność i kontrolę nad planami podróży.

Tak naprawdę system przede wszystkim pomaga linii lotniczej zoptymalizować popyt, poprawić wydajność i ogólną jakość podróży.

System wskazuje linii najbardziej atrakcyjne loty z punktu widzenia obłożenia samolotu i sprzedaży biletów, na około tydzień przed jego startem.

Następnie platforma Volantio pomaga linii wysłać na tym konkretnym locie powiadomienia do pasażerów, przede wszystkim tych, którzy kupili bilety na swój lot w niskich cenach, którym oferuje zmianę lotu na inny termin lub na inny lot danego dnia, ale cieszący się mniejszym zainteresowaniem, w zamian za niewielkie korzyści typu vouchery na kolejne podróże lub gotówkę.

Nasze oferty znajdziecie tutaj.


fot. Pixabay

Jakie korzyści dla pasażera?

  • W Internecie możemy znaleźć opinie, że to przede wszystkim oszczędność czasu dla pasażera, który w sytuacji prawdopodobieństwa overbookingu na jego locie nie musi jechać na lotnisko, więc oszczędza czas i nerwy.
  • Nie zawsze musimy się trzymać sztywno wybranego lotu, czasem proponowany lot bardziej odpowiada naszym planom, niż ten który wybraliśmy np. ze względu na cenę.
  • Zdarza się, że nasze plany uległy zmianie, wtedy masz możliwość elastycznej zmiany daty bądź godziny wylotu

A co z wadami usługi post-booking revenue?

  • cześć pasażerów wskazuje na bardzo niewielkie benefity z tytułu zwolnienia miejsca na swoim locie
  • w przypadku zmiany godziny lub daty lotu, system pozbawia pasażerów zakupionych dodatkowych usług, np. możliwości dokonania wcześniej odprawy
  • gdy zdecydujesz się na zmianę lotu, Twoje miejsce w obleganym locie przewoźnik może sprzedać za dużo wyższą cenę

Jakie linie obecnie korzystają z systemu?

Z systemu Volantio, korzystaja linie:

  • Southwest Airlines
  • Aeromexico
  • Air Canada
  • Air Europa
  • Alaska Airlines
  • Avianca
  • Flyadeal
  • Icelandair
  • Japan Airlines
  • Jetstar
  • Qantas
  • Scoot
  • Volaris
  • Vueling

Zapraszamy do podróżowania z nami.

Inne aktualności