KLM
KLM BIZNES
Podróż klasa biznes KLM rozpoczyna się jeszcze przed wejściem do samolotu. Linie umożliwiają wszystkim pasażerom, którzy zakupią bilet w tej klasie, korzystanie z ekskluzywnych saloników biznes na całym świecie. Zakup biletu na lot międzykontynentalny uprawnia podróżnego do przystąpienia do Klubu VIP oraz otrzymania Złotej Karty w programie lojalnościowym Flying Blue. Klub VIP jest polską inicjatywą, niedostępną w identycznej formule nigdzie indziej na świecie. Jego członkowie przed lub po międzykontynentalnej podróży, poza prestiżowym transferem limuzyną na terenie Warszawy lub noclegiem w hotelu w pobliżu warszawskiego lotniska, mają możliwość skorzystania z dedykowanego numeru telefonu we wszelkich sprawach związanych z podróżą.
Od 2013 roku KLM zmienia klasę biznes. Celem tych przemian jest zapewnienie, pasażerom jeszcze wyższego komfortu w trakcie podróży. Do dyspozycji pasażerów oddane zostały bardziej komfortowe fotele, które można rozłożyć do 180 stopni, do pozycji łóżka. Obecnie długość foteli po całkowitym rozłożeniu wynosi 207 cm długości, co sprawia, że KLM oferuje najdłuższe łóżka wśród europejskich przewoźników lotniczych. Zostały one wyposażone w osobisty system rozrywki oraz jeden z największych na rynku – 17 calowy ekran. Klasa Biznes w odnowionej odsłonie to dzieło holenderskiej projektantki Helli Jongerius, która stworzyła stylowe i przytulne wnętrze, dbając przy tym o ekologię. Projektantom powierzono również stworzenie zestawów kosmetyków i akcesoriów podróżnych w wersji damskiej i męskiej. Nowy zestaw to dzieło słynnego domu mody Viktor & Rolf.
Na pokładzie pasażer ma do wyboru 3-daniowy posiłek skomponowany przez słynnych szefów kuchni nagradzanych gwiazdkami Michalin, w przeszłości byli to m.in. Jonnie Boer, Richard Ekkebus i Onno Kokmeijer. Menu w Klasie Biznes zmienia się co tydzień. Wszystkie posiłki serwowane są na oryginalnej zastawie, nawiązującej do holenderskich tradycji ceramicznych, zaprojektowanej przez holenderskiego projektanta Marcela Wandersa.
http://wbc.klm.com/#en_PL